Právě jsem se podívala a zjistila, že můj poslední příspěvek je z 5. ledna. To je ale ostuda! Březen v plném proudu a nové články nikde... A přitom v TT světě se pořád děje něco zajímavého! Tak se na to vrhneme, než bude pozdě. Takže trocha aktualitek (s obrázky a písničkou ;) a na konci vážný redaktorký dotaz směrem k čtenářstvu.

Jestli vás třeba obsah článku až tak nezaujme, abyste se jím pročetli, prosím, skočte na konec, přečtěte si mojí otázku a vyjádřete se. Prosím! Myslím to vážně!


Naposledy jsme se o aktuálním dění bavili v listopadu, když vyšel Progress, chlapci zpívali v televizi, kde se dalo, jezdili po Evropě a propagovali svůj první singl.

Tak teď se podíváme do poloviny minulého měsíce. Úterý 15. února byl velmi vzrušující den/večer: BRIT Awards - nejdůležitější hudební ceny na Britské půdě. Take That byli nominovaní ve dvou kategoriích: Skupina roku a Album roku. A co víc, navrch tam měli ještě živé vystoupení. Jejich číslo zahajovalo celý předávací ceremoniál, který byl v bristkém stylu pěkně okázalý a "showbiz", napráskaný hvězdami světového formátu (abych zmínila pár dalších účinkujících: Adele, Rihanna, Cee Lo Green). Takže Take That, hned pěkně na začátek... Šlo o vůbec první živé představení nového singlu s názvem Kidz. WOOOOW! Nemohli dát na začátek nikoho lepšího! that was one breathtaking number! s plným podiem tanečníků v kostýmech... jak se tomu říká... riot police. with TT signs on the shileds.

Zajímavost: proslýchá se, že už tohle vystoupení měli nachystané do X-Factoru před Vánocemi, ale boss of it all, Simon Cowell, jim to zatrhl. Prý aby to nepůsobilo potíže v souvislosti s tehdy nedávnými studenstkými demonstracemi v Londýně. No vlastně ho docela chápu... v refrénu se zpívá "There'll be trouble when the kids come out..." hehe.To číslo bylo jednoznačně super, velmi působivé, možná až trochu děsivé. V žádném případě TT nepodezírám z nějaké "propagace" násilí, nebo tak něco... To nepřichází v úvahu. Spíš to beru jako takové upozornění, nastolení otázek o současné společnosti... (Text je fakt zajímavý, ale nebudu to sem teď tahat, to už by byl nekonečný příspěvek. Třeba se na to dostane někdy jindy.) Ale představa, že by si to někdo mohl špatně vyložit... hm... Mělo to teda "dobrý konec", kdy ti lidičkové zahoděj obušky a strhaj ze sebe uniformy...

Co do cen, nakonec TT ze dvou nominací proměnili jednu, a to za nejlepší skupinu. A tak převzali jednu ze sošek, navržených Vivienne Westwood. Vzhledem k návratu jistého R.W. atp ... celá ta pohádka, která jak se zdá dobře dopadla, je to moc pěkné ocenění :) Děkovný projev nikdo zbytečně neprotahoval, akorát Mark vřele děkoval Robovi za to, že se vrátil, a vyjádřil nesmírné potěšení nad tím, že mohou v pěti takovou cenu převzít.


Tak to by byly BRITs... Poměrně slavnostní upozornění na nový singl, ale tím asi tak veškerá promotion skončila. Singl vyšel 21. 2., jako B-side měl u sebe novou neznámou písničku Rocket Ship a jako bonus Howardův remix Revenge of the Kidz. Howard je totiž, kromě toho, že je člen Take That a otec dvou dcer, taky DJ. Video na sebe nechalo čekat další týden. Dost lidí to řešilo, že bylo málo TV vystoupení a vůbec... A proto taky Kidz nedělají žádné zázraky v žebříčku. Naopak na TT poměry jsou na tom dost podprůměrně.

*A little excursion to the Official Chart system... Úplně přesně to nechápu. Tedy pochopila jsem, že je běžné vydat první singl z alba (většinou ten, který má největší předpoklady pro úspěch) ještě před celým albem, čímžto, je-li to skutečně hit, se usídlí někde na předních příčkách žebříčku. Ta část, kterou nechápu, jsou další singly. Obzvlášť, když to album jako celek, překonalo v prodeji kde jaké rekordy mohlo. Takže spousta lidí už má koupené album. Proč by si teď měli njěkou písničku z toho alba kupovat ještě jako singl? Tak je tu někdy třeba určitý "bonusový"materiál. B-Side nebo něco... ale to jsou spíš záležitosti pro real hardcore fans... Zkrátka si neumím představit, že by nějaký další singl šel na no.1. Nevím, jestli se to někdy stalo... Taky nevím, jestli to tak dělají všichni interpreti... Jestli někdo nevydává nejdřív pár singlů a pak celé album... Celkově vzato, to nechápu. Další z tajů UK pop scene, které musím teprve odhalit.*

Mně to teda s tou promotion apod až tak netrápí. a myslím, že klukům to momentálně může být docela jedno :D však měli úspěch s albem a chystají si tour... Každopádně myslím, že čekání na videoklip se vyplatilo! Už první obrázky, které se objevily den předem, naznačovaly, že všechno bude trochu jinak, než kdokoli očekával. Tedy nějaké military theme tam bude, ale asi dost jinak pojaté, než jsme si třeba po vystoupení na BRITs mohli představovat.  btw točilo se v Bluharsku ! lol

Jinak jsem taky zjistila, nebo spíš více si uvědomila, jaký je rozdíl, když člověk jen tak slyší písničku, anebo když ji napoprvé hned vidí s videem. Ty obrázky strašně moc ovlivňují, co si myslíte, jak to na vás působí... A přitom písnička vznikne mnohem dřív a většinou když vzniká, tak se na video ani nemyslí... Prostě se píše písnička. Video přijde až později. Někdy se nějak víc hodí, někdy se k tomu přimyslí příběh trochu odjinud... někdy to k tomu nesedí ani trochu a je to spíš takový vtip... Tím chci jen říct, že nesmíme zapomínat, že písnička žila a žije svým vlastním životem i bez videoklipu.

Schválně, jestli vám to za to stojí, se nejdřív nedívejte a jenom poslouchejte. A podívejte se až napodruhé. Já jsem ji poprvé celou slyšela někdy na podzim v rádiu a pořád ve mně přetrvává ten první dojem: velmi živá, energická věc, se silným rytmem. Velmi... inspirující, abych tak řekla. Jo a nelekněte se, je to Progress, takže nečekejte, že to bude podobné jako věci, co jsem pouštěla dosud. *Stále ještě Progress nemám, takže v dohledné době se žádný přehled vzdáleně se podobající recenzi nechystá. Ani všechny písničky neznám. jenom co se někdy objeví v rádiu, nebo krátké ukázky...* Tak už jsem toho napovídala dost... Kidz:

Tak co říkáte? My (= internetová mezinárodní komunita fanoušků, teda většinou fanynek), nejen my, jsme samozřejmě nadšení! Pomineme-li radost z toho, že je zase vidíme a že jim to moc sluší... Hned se rozběhlo zkoumání a rozebírání... a to vám člověk po takovém třetím, čtvrtém shlédnutí, když si dá práci, podívá se trochu pod povrch a podiskutuje s ostatními, zjistí moc pěkné věci :) Nejvíc nás zaujalo, jak se v postavách, které TT ve videu představují, odráží jejich skutečný charakter a role, které ve skupině hrají. (Teda aby to nevyznělo nějak  mylně, oni ty role nehrají, oni takoví jsou.) Gary - Captain Barlow, kapitán lodi Take That (Robbie mu tak už poměrně dlouho říká), on je ta síla, která je pohání kupředu. Howard - tlukot srdce, rytmus. Jason - vize. Mark - hlas. Robbie - dynamická síla, radost.

Tak to bylo prozatím... Teď v březnu nás čeká pár dalších televizí: Red Nose Day v UK a pak nějaké Holandsko, Dánsko... Tak se těšíme a jsme zvědaví, jak to půjde.


A nyní přichází na řadu ona důležitá otázka směrem ke čtenářstvu: Krom občasných aktualit, je teď na řadě psaní o Ultimate Tour. To má jeden takový háček: je složená výhradně z těch největších hitů z 90. let, i když třeba jinak pojatých. Napadlo mě, že by mohlo být zajímavé třeba porovnat, jak ta která písnička vypadala původně, a jak ji pojali po 10 letech... Ale nevím. U některých by to bylo zajímavější, u některých méně... Zkrátka moje otázka zní: Zajímalo by vás to? Bylo by pro vás přijatelné, kdyby v jednom článku byla ta samá písnička dvakrát, pokaždé v jiném hávu? Snažím se prostě přijít na to, v jakém formátu Ultimate Tour představit. Tak mi poraďte. Původně jsem chtěla dělat zvlášť flashbacky do devadesátek, ale teď vidím, že spojení s Ult. Tour se nevyhnu... Tak co vy na to? Čekám na podněty a komentáře! :))

God save the Queen, God save Take That and God save all of you!